

این روزها کمتر کسی از نسل نوجوان و جوان و حتی میانسال را میتوان پیدا کرد که از اسمارتفون یا همان گوشی هوشمند استفاده نکنند.گوشی های هوشمندی که از بابت دارا بودن قابلیت های فراوان و مختلف این لقب را گرفته اند. در کنار افزایش چشمگیر آمار استفاده از اسمارتفون ها، گسترش دسترسی به اینترنت هم در مرتبط بودن افراد به یکدیگر و همچنین دنبال کردن اخبار و اطلاعات گوناگون تاثیر بسزایی دارد. شاید ده سال پیش تصور همه ما از اینترنت، سرعت لاکپشتی در کنار صدای قش قش روی خط تلفن ثابت بود. اما این روزها با انجام چند مرحله ساده میتوان از پر سرعت ترین اینترنت ها روی تلفن همراه در هر مکای بهره برد.
اسمارت فون ها ، رسانه های جدید
افزایش استفاده از موبایل های هوشمند و سهولت دسترسی به اینترنت در کنار هم نقش موثری بر ایجاد رسانه های مختلفی بر روی گوشی های همراه شده است. به گونه ای که گستره رسانه ها فراتر از تلویزیون و صدا و سیما و نمونه های مشابه شده است. ایجاد رسانه های پر مخاطب که در فضاهای مختلفی اعم از شبکه های اجتماعی ، پیامرسان ها و وبسایت ها فعالیت میکنند باعث میشود فرصت خوبی برای دیده شدن برند ها و شرکت ها به وجود بیاید و روش های تبلیغات از انحصار آگاهی های تلویزیونی و بیلبورد های شهری خارج شود. به طور کلی میتوان اینگونه گفت که هرکجا تعداد زیادی از افراد و مخاطبین حضور داشته باشند، فرصت مناسبی برای تبلیغات ایجاد میشود که با توضیح گسترش استفاده از اسمارتفونها و همچنین دسترسی آسان به اینترنت میتوان نتیجه گرفت که «این روزها موبایلها جای مناسبی برای دیده شدن است»
دلیل افزایش بازدید ویدئو ها در تلفن همراه
افزایش بازدید ویدئو ها در این شرایط، رشد بیشتری نسبت به تبلیغاتی با سبک های دیگر پیدا کرده است و یکی از مهمترین دلایل آن را می توان کم حوصلگی کاربران دانست. چراکه کاربران در روز ساعات زیادی را با تلفن همراه خود به گشت و گذار در شبکه های اجتماعی و وبسایت ها و … می پردازند و حجم زیاد اطلاعات باعث کلافگی آن ها می شود. از همین رو افراد ترجیح می دهند حجم اطلاعات مفیدی را در کوتاهترین زمان ممکن دریافت کنند دقیقا ویژگی ای که ویدئو ها از آن برخوردارند. در این مورد بد نیست مقاله “چرا موشن گرافیک؟” را بخوانید!
دلیل دیگری که میتوان افزایش بازدید ویدئو ها را از بابت آن دانست رونق گرفتن اینستاگرام در ایران است. حجم زیادی از کاربران اسمارت فون ها هر روز زمان قابل توجهی را به این اپلیکیشن اختصاص می دهند. اپلیکیشنی که بر بر پایه ی عکس شروع به کار کرد و رفته رفته مسیر خود را به سمت ساده کردن انتشار محتوای ویدئویی تغییر داد. (پیشنهاد می کنم مقاله بررسی IGTV ؛ پلتفرم انتشار ویدئوهای بلند مدت در اینستاگرام را که قبلا به اشتراک گذاشته ایم بخوانید.)
با کمی دقت در صفحه های پر مخاطب در اینستاگرام می توان پی برد که اکثر آن ها به ساخت ویدئو های اختصاصی یا انتشار ویدئوهای ترند می پردازند.
شاید بهتر است بگوییم که اینستاگرام بر روی سبک زندگی مردم تاثیر زیادی گذاشته است ، به گونه ای که اکثر کاربران با این سیاست پستی را می بینند یا جذبش می شوند که ویدئو باشد یا حداقل دارای متن کپشن کوتاه باشد. قدرت گرفتن اینستاگرام بعد از اتفاقات پیش آمده بر سر تلگرام اندک افراد پر حوصله را هم به سمت محتوای تصویری کشاند.
با توجه به توضیحات بالا افزایش بازدید ویدئو ها با گسترش اسمارت فون ها ، اینترنت و همچنین شبکه های اجتماعی به خصوص اینستاگرام مسئله ای است که صاحبان کسب و کار ها و برندها باید به آن توجه کنند.