
طبق آمار های صورت گرفته و همچنین توجه به پتانسیل بالای ویدئو ها می توان اینگونه گفت که آینده نه چندان دور مسیر تبلیغات مبتنی بر تبلیغات ویدئویی بر بسترهای آنلاین و به خصوص اسمارتفون هاست. در این مورد می توانید مقاله ” ویدئو مارکتینگ چیست؟” مطالعه کنید.
از همین رو داشتن کمپین ویدئویی می تواند کمک زیادی به یک برند در فضای تبلیغات دیجیتال کند.
کمپین ویدئویی چیست؟
کمپین ویدئویی مجموعه ای از چندین ویدئو با هدفی مشخص است که راهکاری تعاملی برای تبلیغات و جذب توجه مخاطبین می باشد.
ویدئوهایی داستان دار که در عین جدا بودن از هم ، هدفی واحد را دنبال می کنند ؛ استراتژی ای که به کمک آن می توان توجه و زمان بیشتری از مخاطبان گرفت و به گونه ای تعاملی در ذهن آنها ماندگار شد.
- داستان خوب و جذاب : اینکه مخاطب در مرحله اول با ویدئویی روبرو شود که او را جذب کند ، بستگی زیادی به داستانی دارد که برایش روایت می شود. برای داشتن یک داستان خوب ، موثرترین راه این است که خود را جای مخاطب بگذاریم و برایش موضوعاتی را روایت کنیم که به آنها علاقه دارد ؛ این یعنی تلاش برای تعامل بیشتر با مخاطب.
- مدت زمان مناسب : این روزها با افزایش چشمگیر محتوای دیجیتال ، جذب توجه مخاطب به امری پیچیده و سخت تبدیل شده است. به گونه ای که مخاطبان زمان کمی در مقابل حجم زیاد اطلاعات منتشر شده در فضای دیجیتال دارند و این به آن معناست که بسیاری از این اطلاعات در جذب توجه و اختصاص دادن زمان مخاطب به خود بازنده خواهند شد. با توجه به این شرایط ، ساختن کمپین ویدئویی با کلیپ هایی طولانی شانس کمی برای موفقیت خواهند داشت . طبق تجربه ، افراد حوصله و زمان کافی برای مشاهده ویدئو های بیشتر از یک دقیقه را ندارند. از این رو بهترین زمان یک ویدئو زمانی کمتر از یک دقیقه است.
- انتشار مدون : همانطور که گفتیم کمپین ویدئویی مجموعه ای از کلیپ های جدا از هم است که هدفی واحد را دنبال می کند ، پس برای انتشار آن باید به گونه ای رفتار شود که مخاطب به صورت ناخودآگاه از هدف دلخواه ما پیروی کند. قدم به قدم از محتوای مورد نظر ما بهره بگیرد و در آخر اثری ماندگار از کمپین در ذهنش ثبت شود. از طرفی فضای انتشار نباید به یک شبکه اجتماعی یا سایت محدود شود چرا که احتمال حضور مخاطبان شما در فضاهای دیگر وجود دارد که با این محدودیت شاید اصلا در جریان کمپین شما قرار نگیرند.
- پیگیری نظرات : اطلاعات و نظراتی که مخاطبان در اختیار ما قرار می دهند می تواند تاثیر زیادی بر قدم بعدی ما بگذارد ؛ از این رو پیگیری نظرات مخاطبان و همچنین قرار داشتن راه های ارتباطی یا همان Call to Action در ویدئو ها راهکاری موثر برای بهبود کمپین خواهد بود.
ساخت یک کمپین ویدئویی با داستانی جذاب میتواند شانس رشد ویروسی (Viral) در فضای دیجیتال را داشته باشد که در جذب توجه مخاطبان بسیار موثر است. به طوری که تعداد مخاطبان زیادی زمان خود را صرف دیدن ویدئو شما که تعاملی ترین راهکار تبلیغات امروزیست می کنند. کمپینی جذاب که مخاطب برای دیدن قسمت بعدی آن اشتیاق دارد اثر زیادی در درگیر کردن ذهن او به برند و هدف شما دارد.