info@permo.ir
YouTube
Instagram
لوگو
  • نمونه کارها
  • تعرفه
  • تماس با ما
  • وبلاگ
digital marketing

دیجیتال مارکتینگ

مهر ۱۵, ۱۳۹۶میلاد دقیقدسته‌بندی نشدهبدون دیدگاه

دیجیتال مارکتینگ مسیر جدید بازاریابی

دیجیتال مارکتینگ چیست؟

دیجیتال مارکتینگ به مجوعه‌ای هدفمند از ابزار‌ها و فعالیت‌هایی گفته می‌شود که به منظور تبلیغ محصولات، خدمات و برند‌ها در فضای دیجیتال و در دنیای تجارت مورد استفاده قرار می‌گیرد. دیجیتال مارکتینگ نوعی بازاریابی است که در بستر اینترنت و فضای مجازی به ترویج و گسترش کالاها و محصولات می‌پردازد. این نوع از بازاریابی روشی قدرتمند برای تبلیغات حرفه‌ای است و شامل موارد گوناگونی مانند ویدیو مارکتینگ، ایمیل مارکتینگ، طراحی و راه‌اندازی وب‌سایت، بازاریابی شبکه‌های اجتماعی، بازاریابی موبایلی و پیامکی، بازاریابی موتور‌های جستجو و مواردی از این دست می‌شود. به عبارت دیگر دیجیتال مارکتینگ هنر به کارگیری اینترنت و سرویس‌های آن در راستای بازاریابی یک محصول یا خدمت است.

دیجیتال مارکتینگ در مسیر پیشرفت

امروزه با توجه توسعه فناوری اطلاعات و گسترش فضای مجازی نحوه بازاریابی نیز رو به تغییر است. از طرفی نقش پر رنگ دنیای رسانه و تاثیرات آن در جامعه نیز بر کسی پوشیده نیست. همچنین خرید محصولات از طریق اینترنت و رسانه‌ها با سرعت چشم‌گیری رو به افزایش است. پیشرفت تلفن‌های همراه نیز به فراگیرتر شدن اینترنت و رسانه‌های اجتماعی کمک می‌کند. آمار‌ها حاکی از آن است که میزان فعالیت مردم در فضای اینترنت نسبت به سالیان گذشته، ۲ برابر شده است. لذا با توجه به مسیر رو به گسترش دنیای فناوری اطلاعات، دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال روشی مطمئن و پربازده برای ایجاد زیرساخت‌های بازاریابی می‌باشد.

دیجیتال مارکتینگ در ایران

دیجیتال مارکتینگ در ایران پدیده‌ای نو ظهور و جدید محسوب می‌شود. اما با توجه به توسعه و روند رو به رشد اینترنت و تغییر فضای کسب و کار و تجارت، آینده ای روشن برای این مقوله متصور می‌شود. طبق گزارشات رسمی بانک مرکزی، حجم خرید‌های اینترنتی در ایران با رشد بیش از ۳۰۰ درصد در سال ۹۴ به حدود ۶۴ هزار میلیارد رسیده است. همانطور که آمار‌ها نشان می‌دهد سرعت رشد این صنعت بیانگر آینده موفق آن است. در حال حاضر نرخ متوسط افزایش سالانه تجارت الکترونیک حدود ۱۵ درصد بوده که نشان از توسعه مداوم و سریع دیجیتال مارکتینگ می‌باشد.

تاکتیک‌های دیجیتال مارکتینگ

اکتیک‌های دیجیتال مارکتینگ

what is digital marketing

بازاریابی محتوایی
نوعی از بازاریابی استراتژیک که فرآیند تولید محتوای فنی و با ارزش در زمینه مربوط به محصول یا خدمت را شامل می‌شود. بازاریابی محتوایی بسیار قدرت‌مند و فرآیندی بلند مدت محسوب می‌شود که یکی از ارکان اصلی دیجیتال مارکتینگ است.
بهینه‌سازی موتور‌های جستجو (SEO)
SEO فرآیند بهینه‌سازی وب‌سایت برای بهتر دیده شدن آن در موتور‌های جستجو و دستیابی به رتبه‌های بالاتر در نتایج جستجو، تعریف می‌شود. این فرآیند طبق یک پروسه مشخص و دقیق و بر اساس پارامتر‌هایی معین انجام می‌شود.
بازاریابی شبکه‌های اجتماعی
با توجه به ارتباط تنگاتنگ بین جستجوی اینترنتی و شبکه‌های اجتماعی، بازاریابی در این زمینه می‌تواند نقش بسزایی در ایجاد حس اعتماد به یک محصول یا برند داشته باشد. شبکه هایی مانند فیسبوک، یوتیوب، اینستاگرام و… می‌توانند تامین کننده مشتریان بالقوه و بالفعل یک کسب و کار باشند.
ویدیو مارکتینگ
ویدیو مارکتینگ یا بازاریابی ویدیویی که زمینه‌ای جدید در تبلیغات بوده و جایگاه ویژه ای یافته است. با توجه به امکانات و ویژگی‌های یک ویدیو، توانایی آن در انتقال پیام، تاثیرگذاری و سرعت انتقال اطلاعات، این ابراز به رسانه‌ای محبوب برای تبلیغات تبدیل شده است و استفاده از آن رو به گسترش است.
ایمیل مارکتینگ
بازاریابی ایمیلی که ابزاری برای بازاریابی مستقیم و انبوه استفاده است و یکی از ارزان ترین راه‌های تبلیغات و دیجیتال مارکتینگ می‌باشد. این ابزار برای معرفی محصولات، تخفیف‌ها و رویداد‌ها و حتی ارسال محتوا استفاده می‌گردد.

پاسخ دهید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سخنی با شما…

این روزها ، تبلیغات در فضای مجازی از جهات زیادی برتری نسبت به نمونه های سنتی خود دارند. آمار قابل توجه حضور کاربران ایرانی در شبکه های اجتماعی شاهد براین ماجراست. من در پرمو به دنبال ارائه ساده و در عین حال موثر پلن های تبلیعاتی در شبکه های اجتماعی و فضای مجازی هستم ، به دور از سخت گیری های مرسوم!

با ما در شبکه های اجتماعی

YouTube
Instagram
Houzz

نوشته‌های تازه

  • قبل از سفارش موشن گرافیک چه کنیم؟ آبان ۱۲, ۱۳۹۷
  • معرفی استارت آپ‌ها توسط موشن گرافیک آبان ۹, ۱۳۹۷
  • ساخت موشن گرافیک ارزان قیمت آبان ۶, ۱۳۹۷
  • تاثیر ریسپانسیو (واکنش گرا) بودن سایت بر رتبه آن تیر ۲۸, ۱۳۹۷
  • همه‌ی آنچه که باید از نمایش الکامپ امسال بدانیم! تیر ۲۶, ۱۳۹۷

جستجو در سایت

info@permo.ir

نمونه کارهاتعرفهتماس با ماوبلاگ
کلیه حقوق متعلق به پرمو می باشد